CBD i sport
Wiedza i Konopie

CBD i sport: wpływ kannabidiolu na organizm

Opublikowany: 9 czerwca, 2021 godz. 5:23 pm przez / No Comments

Na temat zalet stosowania CBD media piszą już niemal codziennie. Kannabidiol pomaga ludziom na całym świecie łagodzić przewlekły ból, lęki, czy stany depresyjne. Jednak co jeśli nic nam nie dolega? Czy także możemy stosować CBD i czerpać z niego korzyści? Czy CBD i sport to dobre połączenie?

Odpowiedź jest oczywista: TAK! Wiele osób używa CBD jako suplementu diety by poprawić jakość życia i stan swojego zdrowia. Jak się okazuje, na włączenie suplementacji CBD coraz częściej decydują się osoby regularnie uprawiające aktywność fizyczną.


BEZPŁATNE KONSULTACJE KONOPNE
dostępne przez liveczat lub pod nr tel.+ 48 574 942 179

CBD jako suplement diety

Większość dowodów przemawiających za zastosowaniem CBD jako suplementu treningowego pochodzi z niepotwierdzonych raportów. Badania kliniczne na ten temat muszą zostać dopiero przeprowadzone. Niemniej jednak wśród wielu osób aktywnych fizycznie, stosujących CBD jako suplement zarówno przed jak i po treningu jest zgoda co do tego, że kannabidiol poprawia jakość ćwiczeń.

Czy CBD jest bezpieczne?

Odpowiedź na to pytanie może dla wielu z nas wydawać się oczywista, ale nadal pozostaje garstka osób, które nie jest do końca pewna. W końcu zawsze zanim zaczniemy stosować jakikolwiek suplement, czytamy opinie i chcemy wiedzieć, że jest w 100% bezpieczny.

Na szczęście CBD jest całkowicie bezpieczny w codziennym stosowaniu. Nie można go przedawkować i nie powoduje on poważnych skutków ubocznych, jeśli jest odpowiednio przyjmowany.

CBD poprawia samopoczucie

Istnieje wiele badań, które dowodzą, że CBD jest silnym środkiem przeciwlękowym. Pewnie teraz zastanawiasz się dlaczego? Otóż okazuje się, że przeciwlękowe działanie CBD jest w rzeczywistości dość istotne dla zrozumienia jego roli w suplementacji osoby aktywnej fizycznie.

Przyjmowany nawet w małych dawkach CBD może poprawić nastrój i wywołać spokojny, ale skupiony stan umysłu, dlatego często sięgają po niego osoby chcące pozbyć się lęku, stresu i depresji. Nie trzeba jednak cierpieć z powodu tego typu stanów by móc sięgnąć pod CBD.

Otwarcie mówi się o tym, że coraz więcej osób uważa, że małe dawki CBD również znacznie zwiększają koncentrację podczas ćwiczeń lub treningu, niezależnie od tego, jakie ćwiczenia wykonują lub czy trenują profesjonalnie.

CBD łagodzi stany zapalne i ból

Nie ma co do tego wątpliwości. CBD jest silnym środkiem przeciwzapalnym i przeciwbólowym. Dzięki niezliczonym badaniom, które potwierdziły właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe CBD, stał się on niezwykle popularny wśród pacjentów borykających się zapaleniem stawów i wieloma innymi schorzeniami.

Znowu jednak trzeba to podkreślić. Nie musisz fizycznie odczuwać bólu ani walczyć z przewlekłym stanem zapalnym, aby skorzystać z CBD. Jak wiemy, ćwiczenia powodują ostre zapalenie mięśni. To z kolei zapalenie zwykle powoduje, że czujemy się spięci lub obolali w dniach po szczególnie ciężkim treningu.

Na szczęście, podobnie jak CBD może pomóc w łagodzeniu bólu i stanów zapalnych takich jak np. zapalenie stawów, może również pomóc złagodzić bolesne objawy po treningu. Nawet w małych dawkach CBD może mieć niemal natychmiastowy wpływ na ból i stany zapalne, pomagając przyspieszyć proces regeneracji.

Właśnie dlatego na przykład zawodnik UFC, Nate Diaz, stosuje CBD do suplementacji po walce i dlatego niektórzy gracze NFL sięgają po CBD zamiast po opioidowe środki przeciwbólowe, aby złagodzić ból.

CBD stymuluje apetyt

Prawidłowe odżywianie jest waznym elementem dnia codziennego każdego sportowca. W końcu nie można oczekiwać, że organizm będzie funkcjonował zdrowo bez dostarczania mu niezbędnich składników odżywczych zarówno przed jak i po treningu. Na szczęście CBD to świetny naturalny suplement, który może pomóc w utrzymaniu zdrowych nawyków żywieniowych. CBD jest znanym stymulantem apetytu. I chociaż jego efekty mogą nie być tak wyraźne jak w przypadku THC, CBD staje się coraz bardziej popularne wśród pacjentów, którzy mają problemy z brakiem apetytu np. po chemioterapii.

CBD jako środek nasenny

Wszyscy dobrze wiemy, jak ważny jest sen dla regeneracji, szczególnie sen REM, podczas której organizm najszybciej się regeneruje. Dzięki swojemu działaniu przeciwlękowemu CBD pomaga zasnąć szybciej i głębiej. Badania wykazują, że CBD poprawia fazę snu REM u osób z PTSD, chorobą Parkinsona i innymi, a także pomaga osobom cierpiącym na bardziej ogólne problemy ze snem, takie jak po prostu bezsenność.

Jednak jak wcześniej – nie musisz cierpieć z powodu żadnego z tych problemów, aby wykorzystać zalety CBD. Niewielka dawka CBD przed snem może pomóc ci cieszyć się lepszym i pozytywnie wpływającym na regenerację snem, który sprawi, że rano będziesz mieć pełno energii.

Stosowanie CBD przed treningiem

Coraz więcej osób stosuje CBD jako suplement przedtreningowy. I jest ku temu wiele powodów. Jak wspomniano wcześniej, CBD jest znanym środkiem przeciwlękowym, który może pomóc w walce ze stresem, poprawić koncentrację, zwiększyć kreatywność i poprawić nastrój. Może to przynieść ogromne korzyści tym, którzy zamierzają rozpocząć trening, niezależnie od tego, czy są profesjonalnym sportowcem, czy po prostu chcą świetnie wyglądać latem.

Niezależnie od tego, czy biegasz, podnosisz ciężary, grasz w piłkę nożną, czy jeździsz na rowerze, już w niewielkich dawkach CBD może pomóc Ci oczyścić umysł przed rozpoczęciem kolejnego treningu. Pamiętaj, że podobnie jak THC, CBD w większych dawkach może dać silniejszy efekt uspokajający, co nie jest sprzyjające, jeśli masz lada chwila wejść na siłownię.

Sportowcy zwykle przyjmują CBD około 30 minut przed rozpoczęciem treningu. Najczęstszym sposobem przyjmowania CBD jest olejek aplikowany podjęzykowo. 30 minut to wystarczająco dużo czasu, aby CBD zostało wchłonięte przez organizm i zaczęło działać.

Alternatywnie można skorzystać z produktów spożywczych wzbogaconych CBD (takich jak żelki, ciastka itp.). Jeśli wolisz stosować produkty spożywcze z CBD przed treningiem pamiętaj, aby wziąć je co najmniej 1 godzinę wcześniej. Produkty spożywcze muszą przejść przez przewód pokarmowy, aby zadziałały, co może potrwać właśnie co najmniej 1 godzinę.

Stosowanie CBD po treningu

Jak wspomniano wcześniej, CBD ma wiele korzyści, które mogą pomóc w regeneracji po treningu. Może pomóc zwalczać stany zapalne i łagodzić ból mięśni. Ponieważ CBD jest również dobrym stymulantem apetytu, może wywołać uczucie głodu po treningu, a sięgnięcie po zdrowy posiłek dostarczy organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Co więcej, CBD może pomóc poprawić jakość snu oznacza to, że zapewnić może idealny odpoczynek  po ciężkim treningu.

Sposób przyjmowania CBD po treningu zależy nieco od rodzaju aktywności. Jeśli chcesz zadziałać przeciwzapalnie, uśmierzać ból i pobudzić apetyt najlepiej będzie przyjąć CBD bezpośrednio po treningu. Alternatywnie można przyjąć CBD wraz z posiłkiem. I tutaj znów trzeba podkreślić, że na efekt będzie trzeba poczekać dłużej ze względu na proces trawienia. Jeśli chcesz zregenerować siły i wyspać się po treningu, weź CBD na około godzinę przed położeniem się do łóżka.


Źródło: cannabis.info

Sandra Jurkiewicz